Příběhy spokojených studentů japonštiny
Madlenka K.
Madla je jednou z mých nejlepších studentek. Máme spolu lekci jednou týdně plus si k tomu vypracovává balíček aktivit na procvičení. Madla po roce a půl studia úspěšně zvládla mezinárodní zkoušku z japonštiny JLPT, zatím nejnižší úroveň N5, ale chystá se už pilně na další level. Na otázku, proč se japonsky vůbec učí, odpověděla: „Ani nevím, prostě se mi líbí Japonsko a japonská kultura…”
V lekcích ji nejvíc baví různé hravé aktivity a konverzace. Bavíme se hodně o našich společných zájmech – kočkách a k-popu.
A co jí studium přineslo? „Přiblížilo mě to k asijské kultuře, s balíčky mám vždycky co dělat a naučím se něco, co ne každý umí…”
Všem, co mají o japonštinu se mnou zájem by chtěla vzkázat: „S Ivanou se japonština učí skvěle, hodina uteče jako nic a přitom se toho mnoho naučím. I ze začátku mi dokázala všechno srozumitelně vysvětlit, takže jsem v tom dezorientovaně neplavala. Díky balíčkům s aktivitami se můžu japonštině věnovat i mimo lekci, opakovat, nebo si projet něco, na co potřebuji více času k pochopení.”A ještě dodává: „Jsem ráda, že spolu máme hodiny 🙂”
A co říká na lekce Madly maminka?: „Celou dobu naší spolupráce jsme velmi spokojení. Ivana je vzdělaná, precizní, kreativní a přátelská. Součástí výuky je konverzace (opravdu, dcera je po roce schopná si povídat), videa, písničky, příběhy, nácvik čtení a psaní. Ivana si všímá, ví, co dceru zajímá, a připravuje jí každou lekci na míru – i díky tomu ji japonština velmi baví, na hodiny se těší, a i když je to jazyk nelehký, ona se ho nebojí 🙂 Já jako rodič mám možnost se kdykoliv informovat, jak výuka pokračuje. Pokud hledáte kompetentního, trpělivého, tvořivého a milého učitele japonštiny, u Ivany budete v nejlepších rukou. Děkujeme a vřele doporučujeme.”
I když Klára bydlí ve stejném městečku jako já, tak si po pár lekcích naživo, kde jsme probraly základy, vybrala zlepšovat se v japonštině jako samouk pomocí balíčků aktivit, které jí každý týden posílám.
Klára byla motivovaná už od začátku: „Dívala jsem se na seriál v japonštině a řekla jsem si ‚Wow, to chci umět!‘. Všichni se mi smáli, že se to nikdy nenaučím, tak jsem si řekla, že jim ukážu.“
Naučila se číst abecedy, ale zasekla se na gramatice: „Nevěděla jsem, kudy kam, po měsíci jsem nebyla schopná složit větu a chtěla jsem s japonštinou skončit.“
Potom, co se začala učit se mnou, se všechno změnilo. „Vím, že když něčemu nerozumím, můžu se obrátit na svoji skvělou učitelku a ta mi to všechno vysvětlí. Z méno hodinového sezení v slzách nad něčím, čemu vůbec nerozumím, se stal koníček, u kterého jsem schopná strávit i 4 hodiny.“
Klára dala přednost balíčku sktivit před lekcemi, protože má netradiční pracovní dobu. „Aktivity můžu dělat klidně i v noci, a když mi něco nejde, můžu nad tím strávit tolik času, kolik potřebuju. Nebo když vím, že dneska není můj den, můžu se na to vrhnout, až se budu cítit líp. Dělám to přece, protože chci, ne protože musím.“
A tady je vzkaz od Kláry pro všechny, co váhají, jestli mě oslovit a nějak svoji japonštinu řešit. „Jděte do toho, stojí to za to. Ivana je nejlepší učitelka, jakou jsem kdy mohla poznat. Pracuje se mi s ní skvěle, vždycky mi dobře poradí a má pochopení, když nestíhám nebo mi něco nejde. Uprímně jsem ani netušila, že se v japonštině dostanu tak daleko. Japonština mi přináší radost.“
Klára P.
Tom H.
Tom se učí japonsky, protože chce jet do Japonska a domluvit se tam. Proto se v lekcích soustředíme na praktické dovednosti. Za necelý rok studia si Tom dokáže v Japonsku nakoupit, ubytovat se v hotelu a objednat si jídlo v restauraci. V Japonsku se určitě neztratí, v případě potřeby se zeptá, na co potřebuje. Taky si jednoduše popovídá o tom, co ho baví, takže mu nic nebrání v tom, najít si japonské kamarády.
O tom, co mu lekce japonštiny přinesly, říká: „Porozumím, když někdo mluví japonsky.”
Na lekcích oceňuje, že „jsou sestavené podle toho, co se chci učit.” Takže se nemusíš bát, že se se mnou budeš učit nějaké zbytečnosti, co nikdy nepoužiješ.
„Doučování jsem začala hledat kvůli blížícímu zkouškovému období. Do té doby jsem v japonštině pěkně plavala. Individuální čas s Ivanou mi pomohl dohnat celý semestr učení. Nejdůležitější bylo, že do mě informace jen necpala, ale ukázala mi, jak je mám sama získat a hledala se mnou cesty, jak se učit. Byla k dispozici, když jsem měla doplňující otázky a bylo vidět, že má zájem. Ještě jednou moc děkuji. Víš, že bych to bez tebe nezvládla.”
Anežka U.
Radka S.
Radka začla s japonštinou teprve nedávno a říká: „Líbí se mi ta kultura, jazyk, anime a manga.”
O lekcích říká: „Nejvíc mě baví asi mluvení.”, ale procvičujeme i gramatiku a brzo se pustíme do čtení, Radka se totiž během pár týdnů už naučila hiraganu.
Po dvou měsících lekcí rekapituluje: „Učení japonštiny mi přineslo znalosti a radost.” A protože jí učení dělá radost, tak si lépe pamatuje a dělá velké pokroky.
A jak se Radce se mnou spolupracuje? „Lekce japonštiny velmi doporučuji a učí se mi s lektorkou Ivanou velmi dobře.”